reklama

Katedrála "Stanice Staroměstská"

Fejeton? Poznámka jen tak pod čarou? Zastavení se? Upozornění nebo jen povzdech. Nejspíše zcela zbytečné v hektické době, a proto mžná tak potřebné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Včera se na mne osočila paní. Naprosto regulérně mě seřvala na tři doby. Nebo spíše na čtyři.

„Zase Vám tam žebrá ten bezďák! To je den, co den. A Vy s tím NIC neděláte! Kdo se má na to koukat? Tyhle prostory jsou Vaše, a VY se o ně máte starat!!!“

Nějak jsem přešla to, že TY prostory nejsou mé, ale firmy, ve které pracuji, já jsem tu poprvé, a s vážnou tváří jsem se paní zeptala: „A to ho máme zabít?“

Paní bez zaváhání pokračovala: „Máte ho vyhodit a volat na něj policii a měšťáky, ale VY nic neděláte. To je šlendrián…“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Máme tu prosinec a za dveřmi vánoce. Dříve také na schodech kostelů postávali nebo posedávali žebráci, vždy, když se lidé scházeli ke mši, či z ní odcházeli, v naději, že někdo odhodí kus drobného peníze.

Bohatí se kolikrát štítivě vyhýbali troskám rozloženým na studených žulových stupních. Někdy, možná obměkčeni právě vyslechnutým kázáním o skutcích muže, jenž hlásal milosrdenství, nebo pod tíhou obav o svou duši, odhodili do misky cosi pro ně nepodstatného.

Vím, Metro není katedrála, a jeho prostory navštěvují obvykle unavení , spěchající , obyvatelé hektických dní města, kteří tam nesetrvávají, aby uchlácholili duši, a také tam nevyslechnou dojímavé příběhy ze života svatých. Ze zdí tu na ně shlížejí informace o báječné dovolené v různých destinacích nebo kde koupit tu správnou myčku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možná i proto, by člověk neměl být překvapen množstvím té nahromaděné zloby, která přeci někdy, aspoň tu a tam, musí někudy ven.

Šla jsem upozornit žebravého člověka, že pohoršuje a má se odploužit jinam. Ale nejspíše to již udělal. Třeba šel ke kostelu nebo k jiné stanici na svém pravidelném každodenním kolečku.

Víte můžete si o těch lidech myslet co chcete, máte na to právo, a možná máte i pravdu, nicméně tím otázku povalujících se trosek, kolikrát duševně nebo psychicky nemocných, nevyřešíte, stejně jako opětovně přivolaná hlídka Městské policie…

Angelina Mykytyn

Angelina Mykytyn

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

jsem věčný student. nevím, co napsat víc, vše ostatní jsou jen plevelná slůvka k vyplnění podmínky sta znaků....Tak dobře, když mne to dál nepustí, tak : Matematika je dobro, člověk by se měl snažit rozvíjet, mozek je k tomu, aby se zaměstnával, hmota se má přetvářet. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu